Dagje relaxen in Paihia

28 december 2015 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Alweer de 2e dag in Paihia. We moeten weer eens vroeg opstaan dit keer om de boot te halen. We zijn ruim op tijd. We schrikken hoeveel mensen erop de boot gaan. Dat wordt proppen. We gaan als één van de laatste aan boord en we zijn bang dat we ergens binnen moeten zitten. We zien nog 2 plekjes in het midden voor op de boot. Gelukkig toch nog een beetje uitzicht denken we….

Totdat er wat valt te zien zoals bijvoorbeeld 2 dolfijnen. Waardoor iedereen die binnen zit naar buiten stormt en wij niks meer kunnen zien. Bleh! Het zijn ‘Flipper’ dolfijnen, oftewel bottlenose dolphins, we vangen een glimp van Flipper en zijn vriendinnetje op. Het hoogtepunt van de tour is een tocht door de hole in the rock. Wat zoals de naam al zegt een gat is in een rots. De boot vaart hier doorheen wat erg leuk is en best spannend. Daarna lunchen we op een klein eilandje waar je als je wilt kunt blijven om aan het strand te liggen en later met de boot terug te gaan. Josien wilt dit heel graag Daniel stemt in…. Daniel houdt niet zo van stil liggen…. Maar Josien zegt dat er een grote berg op het eiland is waar Daniel zich lekker op kan uit leven om foto’s te maken terwijl Josien op het strand ligt met een ijsje. En zo geschiede het.

Om een uurtje of 5 zijn we terug op de camping waar we nog een duik nemen in het zwembad en kletsen met de buren uit Hawaii. We krijgen een uitnodiging om langs te komen haha. Nu moeten we hierna dan toch maar een keer gaan haha. Oh ja, voor op onze camping plek zit een Chinese man met een telefoon met muziek te zonnen. Hij kijkt niet op of om als we aankomen en trekt zich niks van ons aan. Na het zwemmen is hij gelukkig weg anders had hij misschien wel mee gegeten.

We gaan lekker uit eten in centrum. We eten dit keer een schotel met allerlei soorten vis. Erg lekker wederom. Daarna lopen we nog een rondje en gaan daarna terug naar de camper.

1. Gerard en Piet:
    1 januari 2016
    Wat schitterend: al die kleuren zee en lucht: sprookjesachtig.
    Al die grote vissen zien wij thuis op TV maar jullie zien ze in het echt !
    Wat zullen jullie een foto's maken.