Dubai - home

2 januari 2016 - Moordrecht, Nederland

Na een lange vliegreis, die prima verliep, komen we aan in Dubai om 5 uur 's ochtends. Het hotel is erg fijn, grote kamer en van alle gemakken voorzien. Maar na de camper voelt natuurlijk alles weer erg luxe! We moeten 3 uurtjes wachten voor we de kamer op mogen. De rest van de dag brengen we door met een beetje sight seeing in Dubai. We gaan naar de Dubai Marina, een leuke wandelboulevard langs de jachthaven met allemaal gezellige restaurantjes. We lunchen daar. Verder winkelen we nog wat en omdat we zo;n grote (en redelijk late) lunch op hebben, slaan we het avondeten eigenlijk over.

Oudejaarsavond verloopt helaas alles behalve rustig. We wilden op straat naar het vuurwerk van Burj Khalifa kijken. Maar helaas zitten wij in de straat waar het hotel dat in de brand vliegt gelegen is (The Adress hotel). We weten onszelf snel op een veilige afstand te brengen, maar we zijn wel flink geschrokken. Verbaasd zijn we als toch het vuurwerk doorgaat in het tegenover gelegen Burj Kalifa hotel/toren.

Het vuurwerk is prachtig maar echt genieten ervan kunnen we niet door de schrik van de grote brand voor onze neus.

Bij het terugreizen via de metro komen we vast te zitten in een mensenmenigte, wat nogal beangstigend is geweest. Uiteindelijk komen we rond 3 uur veilig in onze hotelkamer, waar we helaas niet in slaap kunnen komen.

De volgende dag besluiten we het rustig aan te doen na de bizarre avond daarvoor. Echter moeten we wel om 10 u al bij de Burj Khalifa zijn, omdat we de sky tour hebben geboekt. Yes, we gaan het hoogste gebouw ter wereld op. Wat inderdaad indrukwekkend hoog is, te vergelijken met het uitzicht als je vliegtuig opstijgt.. vlak voordat het de wolken in verdwijnt... Het brandende hotel (ja het brandde nog steeds) is niet te zien, omdat ze dit gebied in het sky area afgesloten hebben.

In de middag gaan we winkelen en lunchen we in het winkelcentrum. We zijn in Dubai mall geweest en Emirates mall, waar je gewoon kunt verdwalen zo groot. De winkelcentra zijn een attractie op zich met een gigantisch aquarium in Dubai mall + een schaatsbaan en een skibaan in de Emirates mall. Maf... ski- en een schaatsbaan in de woestijn. De temperaturen waren trouwens voor Dubai begrippen laag, maar wij vonden 25 graden nog steeds zeer zomers ;-).

Momenteel zijn we weer lekker thuis en kijken we terug op een geweldige vakantie. Leuk dat jullie onze belevenissen gevolgd hebben. Het was erg leuk om alle reacties steeds te lezen!

Groetjes en tot de volgende reis ;-)

1. Gerard en Piet:
    3 januari 2016
    Wij hebben genoten van alle reisverslagen; net een beetje of we erbij waren.
    En al die avonturen en die prachtige foto's.
    Zijn erg blij dat jullie weer heelhuids zijn thuisgekomen.
    Jullie zullen nog heel lang nagenieten van alles.
    Ja, die brand was heel beangstigend; gelukkig waren jullie niet in dat hotel !
    Welkom thuis en sterkte en veel sukses de komende tijd.
  2. Lya en Elt:
    3 januari 2016
    Wat was het heerlijk genieten van julie reisblog met de mooie foto's. Jullie zullen vast nog vaak terugdenken aan al die mooie plekjes in Nieuw-Zeeland. Ook fijn dat jullie de familie daar weer even hebben gezien. Ook zij vonder het fantastisch om jullie te zien.
    Maar we zijn vooral heel dankbaar en blij dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Want we hebben jullie erg gemist!
    Heerlijk om nu zomaar weer even bij elkaar te kunnen aanwippen voor een lekker kopje koffie.
  3. Rianne Monshouwer:
    3 januari 2016
    Hi Josien en Daniël, welkom thuis na deze geweldige reis. Ik heb tussen de luiers door (ja op 19 december ouders geworden van Timo) jullie verslagen zitten lezen, dat was erg goed voor de afwisseling kan ik je vertellen Voor mij heel herkenbaar waar jullie geweest zijn in Nieuw-zeeland en Dubai. Succes met de jetlag en de eerste werkdag, groet Rianne Monshouwer
  4. Josien:
    Bedankt allemaal!
    @Rianne: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Timo!! Heel veel geluk samen!

Groetjes Josien