Een dagje Auckland

26 december 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Wow wat een luxe. Voor het eerst deze vakantie krijgen we ontbijt en hoeven we het niet zelf te maken. Zulke ontbijtjes smaken het beste. Na het lekkere relaxte ontbijtje rijden we richting Auckland.

Waar vinden we in het centrum nu nog een parkeerplaats? Er zijn heel veel garages maar daar passen we met de camper niet in. Uiteindelijk vinden we een parkeerplaats bovenop een parkeergarage die je via de weg kan benaderen. We hadden niet gedacht met de camper zo dicht in het centrum te kunnen parkeren. We lunchen bij een Italiaans restaurant en verkennen de binnenstad. Vandaag is het boxing day in Nieuw Zeeland.

Wat hier kennelijk betekent dat er heel veel uitverkoop is. We shoppen ook wat en slagen allebei. Josien voor een leuk kledingsetje en Daniel voor een All Blacks shirt. Je kan niet naar Auckland gaan zonder de Skytower te bezoeken. Dit doen we dan ook. Het uitzicht is mooi maar volgens mij is de Euromast hoger. Beneden hadden ze nog een foto gemaakt voor een groen scherm. Als we terug komen kunnen we een foto kopen met ons bij de skytower met zonsondergang / -opgang en overdag. We zijn overal netjes in-gefotoshopt wat ze voor de verandering eens erg leuk en goed hebben gedaan. Het is dus wel een leuke foto en we besluiten hem een keer te kopen.

Hierna rijden we door naar onze camping aan Takapuna beach een kleine stadscamping vlakbij Auckland. De camping ligt weer eens mooi aan zee. We eten voor de 2e keer Italiaans! Bleh kennelijk willen ze hier echt op Italië lijken…. Het eten is goed maar ze zetten de “verplichte” fooi al op de bon…. Dat zijn we niet meer gewend…

Na het eten doen we nog een kleine strandwandeling en daarna lekker naar bed.