Eerste kerstdag

25 december 2015 - Thames, Nieuw-Zeeland

Vandaag willen we graag Cathedral Cove bezoeken en hot water beach, maar de weergoden werken nog steeds niet mee. Het regent nog steeds, hetzij wel iets zachter dan gisteren. We verlaten de camping weer zonder écht goed het uitzicht te hebben gezien. Eenmaal bij Cathedral cove besluiten we toch de wandeling naar het strand te lopen, en ondanks het modderige pad en de regen krijgen we geen spijt. Zelfs met slecht weer is het strand en de cove mooi. Maar om daar nou echt te gaan liggen… dat gaat ons dan weer te ver. We maken wat foto’s en lopen weer terug.

Inmiddels boven op de parkeerplaats is onze camper klem gezet en moet Daniel 380 keer steken om deze eruit te krijgen. Pff we krijgen het er warm van! Het weer knapt ondertussen iets op. We gaan naar Hot Water Beach. Op dit strand liggen er warm water bronnen direct onder, waardoor als je een kuil graaft – je in warm water kan liggen. Het strand puilt helaas uit, en wij hebben geen schep en geen zin om te graven dus we kijken een beetje naar de andere toeristen die dit doen.

Daarna moeten we nog een stukje rijden naar onze Bed en Breakfast (speciaal geboekt voor kerstmis) in Thames. Helaas begint het weer te regenen maar bij aankomst is het weer droog! De kamer (lees enorme cottage) valt niet tegen en center parcs is er niks bij! Heerlijk om een beetje ruimte te hebben na de krappe camper. We beginnen zo aan het koken van ons kerstdiner; entrecote, zoete aardappel en salade.

Vanuit hier wensen we iedereen hele fijne en gezellige kerstdagen toe!! xxx

1. Gerard en Piet:
    25 december 2015
    Jammer dat het weer zo tegenvalt, maar jullie humeur lijdt er gelukkig niet onder.
    Hele mooie strandfoto's.
    Groetjes G & P