Laatste dag Zuidereiland!

19 december 2015 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

We beginnen de dag met de rit van Nelson naar Kaikoura een redelijk saaie en lange rit met veel wind, want onze camper niet leuk vindt. Het einde is wel leuk met een aantal plaatsen waar je zeehonden… ja weer zeehonden!!! Van dichtbij kunt zien wederom erg leuk. In Kaikoura staat nog een excursie op het programma. Namelijk het walvis spotten. Met een snelle boot gaan we de zee op die redelijk wild is vandaag. We hebben geluk vandaag we zien 3 Spermwhales, dolfijnen en weer zeehonden… Wat ons betreft een geslaagd tripje.. Morgen staat de ferry overtocht naar het Noordereiland op het programma en we moeten daardoor heel vroeg op! Raar idee dat we het Zuidereiland alweer achter ons gaan laten!

1. Lya en Elt:
    19 december 2015
    Spannend de overtocht van het Zuider naar het Noorder Eiland met de camper.
    We hopen dat alles voorspoedig mag verlopen.
    Zo rustig als op het Zuider Eiland zal het niet zijn op het Noorder Eiland, maar
    hopelijk krijgen jullie daar meer zon en hogere temperaturen!
  2. Lya en Elt:
    19 december 2015
    Voorlopig hebben jullie wel genoeg zeehonden gezien denk ik zo.
    Maar ze blijven leuk om naar te kijken en te fotograferen.
    Dolfijnen zijn ook leuk, maar op haaien ben ik ziet zo dol sinds ik ooit Jaws heb gekeken, jaren en jaren geleden samen met mijn vriendje Elt in de bios.
  3. Josien:
    20 december 2015
    Hahah lya ja er komen hier wel haaien voor ja! Maar de orka en haaien populatie was sterk gedaald wat betekent dat de zeehonden kolonies zeer groot zijn! Dus die doen het goed en hebben veel pups! Zo leuk om te zien en inderdaad, dat verveelt nooit. We zitten nu op de ferry en daar heb je wifi! Het inladen ging goed! Op naar het noordereiland wat verwachten wij ook, wat drukker zal zijn! Groetjes van ons
  4. Hylke:
    20 december 2015
    wat gaaf!!!!!!!! Die walvissen staan ook nog op mijn bucketlist ;-)
  5. Josien:
    20 december 2015
    Ja hylke! Dat was echt super! Het moment dat ze dan weer gaan duimen en dan komt de staartvin omhoog, heel cool :-)!
  6. Josien:
    20 december 2015
    Duiken... Dat bedoel ik uiteraard :-)...
  7. Gerard en Piet:
    21 december 2015
    Wat prachtig, al die grote vissen en zeehondjes. Thuis zie je ze op TV en daar alles in het echt !
    Groetjes G & P
  8. Gerard en Piet:
    21 december 2015
    Prachtig: al die grote vissen en zeehondjes.
    Thuis zie je ze op TV en daar in het echt !
    Heel mooi allemaal.
    Groetjes G & P