Rotte Eieren

22 december 2015 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

We staan rustig op en genieten van een ontbijtje in de zon. Daarna vertrekken we naar Huka Falls. Dit is een stroomversnelling en waterval. Iedere seconden stort hier 200.000 liter water naar beneden. Erg imposant om te zien.

Hierna rijden we naar Orakei Korako; een thermisch park. Na de eerste latte van de dag (De koffie is hier overal trouwens erg goed) gaan we met een bootje naar de overkant gevaren waar de wandeling start. De vertrouwde geuren (rotter eieren) zoals we die kennen van Yellowstone komen ons weer tegemoet. In vergelijking met Yellowstone is de omgeving veel groener wat een mooier contrast is met de kleuren van de thermische poelen etc. Het is vandaag erg warm en de stoom van de poelen maakt het er niet koeler op.

Hierna rijden we door naar Waimangu; een andere thermisch gebied. Dit keer is het één weg naar beneden met allerlei thermische bronnen langs de weg en een bus die je terugbrengt de berg op. Het hoogtepunt is een thermisch meer dat ‘zwembadblauw’ is, zo mooi blauw dat je er eigenlijk gelijk in wilt springen. Niet verstandig aangezien het water rond de 80 graden is… Aan het einde zien we de bus wegrijden voor onze neus en moeten we 50 minuten wachten!!! Voor iemand die niet stil kan zitten (Daniel) is dit wel een hele opgave. Gelukkig worden we ondervraagd door een Canadees ouder stel…. Waardoor de tijd wel snel gaat.

Genoeg voor vandaag zou je zeggen. Nope reisleider Daan vindt dat we nog wel naar Te Puia kunnen gaan. Dit is het derde thermische park van de dag. Met onze top10 kaart krijgen we 10% korting… Als we die uit Nederland hadden meegenomen. De verkoper is zo aardig ons toch de korting te geven. Drie van deze parken op 1 dag is trouwens best prijzig. Het is net of je naar de Efteling, Drievliet en Hellendoorn op 1 dag gaat.

De grootste geiser van het park barst net uit en we zijn nog net op tijd om dit spektakel mee te maken. Wij vonden dit in vergelijking met Old Faithfull in Yellowstone een beetje tegenvallen. Dit is een tuinslang vergeleken met de kracht en hoogte van Old Faithfull…. Dit is het duurste park van de 3 en wat ons betreft de minste. Het is heel mooi aangelegd, maar de thermische bronnen en geisers vallen een beetje tegen.

Oh ja ze hebben hier ook een Kiwi huis. Hier kun je in het pikdonker (wanneer de Kiwi het actiefst is) een Kiwi zien. Althans Josien vindt dat we hem hebben gezien. Daniel weet niet wat hij heeft gezien in het pikdonker. Het had wat hem betreft net een marmot kunnen zijn waar ze een snavel op hebben geplakt..

Hierna checken we in bij de camping en eten we wat in Rotorua bij de Pig & Whistle. Het bestelsysteem in veel restaurants en cafés is trouwens fantastisch. Je komt binnen krijgt gelijk een menu kaart en besteld aan de bar / balie wat je wilt eten en drinken. Je rekent dan gelijk af, krijgt een nummertje mee en zoekt een plaatsje waar je wilt zitten. Ze brengen dan het eten / drinken naar je tafel en als je klaar bent kun je gelijk weg. Geen moeilijk gedoe met wanneer kan ik nu eindelijk eens bestellen / afrekenen enzovoort . Oftewel geen onnodig wachten meer en je ergeren. Ideaal toch! In Nieuw Zeeland is het trouwens ongebruikelijk om fooi te geven, ook dat is echt prettig!

Na het eten, relaxen we nog wat in het thermische bad van de camping. Heerlijk, tot dat we er uit moeten Brrrrrrr. Snel de camper in! Welterusten…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pascal:
    23 december 2015
    Wow wat een mooi verhaal weer om te lezen.
    Jullie genieten echt.
    Wel terug komen he.
    Nou geniet er nog van jullie laatste weekje gaat alweer in wat gaat dat toch snel.
    Geniet er nog van dikke kus ons.
    En dikke knuffel van Kummel.
    Enjoy.
  2. Josien:
    24 december 2015
    Ja het gaat echt supersnel Pas! Thanks en vast superfijne kerstdagen.. dikke kus