Nog een dagje Rotorua en de boom in

23 december 2015 - Matamata, Nieuw-Zeeland

We moeten weer eens redelijk vroeg opstaan. Dit keer om op tijd te zijn voor de Lady Knox Geiser. De geiser barst iedere dag rond 10:20 uit. Althans deze laten ze afgaan iedere dag rond 10:20, Want om de geiser te laten spuiten gooien ze er een stuk zeep in en door de zeep barst hij uit. We zijn er op tijd maar het is echt bizar druk. Heel veel mensen zijn hier op af gekomen en het amfitheatertje zit barstens vol. Een foto maken zonder hoofd erop is bijna onmogelijk. Ik denk wel dat dit de schoonste geiser ter wereld is. Als hij begint te spuiten komen er allemaal zeepbellen uit en je ruikt de zeep ook. Erg leuk. Veel mensen blijven maar kort kijken. Wij blijven nog even en dan lukt het nog om een normale foto te maken. Hierna verkennen we de rest van het park wat ook erg mooi is. De lunch duurde wat langer dan gedacht… 40 minuten wachten op een tosti is best lang denk ik….

Hierna rijden we nog naar de Redwoods. Een erg mooi bos hier in de buurt. Echt vlak voor onze neus wordt net de nieuwste attractie geopend. Een wandeling door de boomtoppen via hangbruggen en plateaus in de boom. Dit lijkt ons wel leuk en we zijn 1 van de eerste ooit die de route mogen lopen. Best hoog maar erg leuk om te doen zelfs Josien met haar hoogtevrees vindt dit erg leuk.. Hierna wordt het weer wat minder en besluiten we richting de camping te rijden in Matamata. Deze camping ligt vlakbij Hobbiton waar we morgen naartoe gaan.

Op de camping nemen we nog een duik in het zwembad en daarna lekker de camper in. Het weer wordt wel steeds bewolkter. Hopelijk houden we het nog een beetje droog morgen…..