Duizend en één watervallen

13 december 2015 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Gisteravond hadden we besloten het bovenste bed te proberen. Na wat klauter en vouw werk zijn we er ingekomen om de meest claustrofobische nacht van ons leven te hebben. Het is best goed te doen als je eenmaal slaapt….. Het bed ligt wel lekkerder waardoor we besluiten voortaan dat bed te gaan gebruiken.

Vandaag maar een korte rit. We gaan van Te Anau naar Milford wat ongeveer 2 uur rijden is. Echter is er zo veel te zien langs de route dat we er waarschijnlijk pas rond de middag pas zijn. De rit begint nog langs weilanden, echter worden de bergen steeds hoger en steiler. Het heeft de hele ochtend en nacht geregend, wat inhoud dat er waarschijnlijk heel veel watervallen zijn en hierin worden we niet teleurgesteld. Hoe verder we richting Milford gaan hoe meer watervallen we zien. Ze zijn werkelijk overal waar je kijkt. Waar we er gisteren op 1 dag drie hebben gezien zitten hebben we het nu over honderden!

Het weer is trouwens echt bizar op 1 dag hebben we regen, mist, zon en zelfs sneeuw. Josien heeft vandaag aan… Een t-shirt, thermobroek, fleecevest, Softshell jas en nog een jas. Daniel loopt in zijn korte broek. Just kidding. Daniel heeft een trui aan… We lopen 1 iets langere wandeling die van Lake Gunn. Deze wandeling gaat dwars door het bos en bied uiteindelijk een erg mooi uitzicht over een meer.

Bij 1 van de watervallen, schrikken we ons dood toen we de auto in sprongen. Het lijkt wel of er iets op het dak loopt en dat is ook zo. Op ons dak loopt een gigantische vogel. Het blijkt een Kea te zijn. Een inheemse papagaai soort en de enige papagaaiensoort die in alpengebied voorkomt. Het zijn bijzonder slimme vogels. Ons exemplaar springt van de dak op onze deur en wil graag lunchen met de rubbers van onze camper. Ondanks dat we niet echt gesteld zijn op onze camper helpen we hem toch maar en jagen hem weg. Hij is echter niet echt bang en gaat op het dak zitten. Bij de andere uitkijkpunten en stops zien we er nog meer. Het komt zelfs 1 keer zo ver dat we vertrekken met 2 Kea’s op het dak.

We komen rond drie uur aan in Milford. Hier stappen we op de boot voor een cruise door de Milford Sound. Met de camper was het al een mooi gebied vanaf het water wordt het alleen nog maar mooier. We maken heel veel foto’s, ahum te veel foto’s …. Op 1 van de rotsen zitten zeehonden wat ook erg leuk is. Wat ook bizar is dat de boot tot bijna onder 1 van de watervallen vaart. Josien vlucht naar binnen. Daniel blijft staan om met de GoPro te filmen en hoeft vanavond niet meer te douchen. Hierna rijden we naar onze camping in de Milford Sound.

Gisteren hebben we voor het avondeten van vandaag boodschappen gedaan, omdat er hier geen supermarkt is. De camping heeft een keuken die we mogen gebruiken. We vragen ons af of dit de gezamenlijk keuken is of dat we in de lokale chinees zijn beland. Het ruikt echter wel erg lekker. Wij maken voor een weeshuis Chili Con Carne. Vanavond met de straalkachel aan naar bed en wellicht sterren kijken wat hier erg goed schijnt te kunnen.