Watervallen en wind...

12 december 2015 - Te Anau - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Josien is gisteren onder protest akkoord gegaan om op tijd weg te gaan. We zouden om 8 uur vertrekken maar dat wordt uiteindelijk half negen. Vrouwen….. We nemen afscheid van Tante Vi en gaan op weg. Vandaag een lange reis naar Te Anau als tussen stop voor de Milford Sound. We reizen via de Catlins een gebied aan de onderzijde van Nieuw Zeeland. De eerste stop is bij Nugget point Lighthouse. De Catlins staan er om bekend dat het er hard kan waaien en dat doet het dan ook. We besluiten om de camper op de eerste parkeerplaats te zetten en te lopen naar de tweede omdat het tussenstuk er te winderig uit ziet om met de camper te rijden. Het waait echt zo hard dat als er een te harde wind vlaag komt we waarschijnlijk terug naar Nederland waaien. Het uitzicht is echter werkelijk schitterend en we zien onze eerste zeehond.

We lunchen in Wakaka. Hierna is het watervallen tijd. We starten met Purakaunui falls daarna de Matai falls en als afsluiter de Mclean falls. Erg leuk en mooi maar je moet er wel een eind voor lopen…. Maar het is het waard. Daarna rijden we nog naar curio bay en het petrified forest. Die laatste zijn versteende bomen die langs de kustlijn liggen. Hier zitten ook 8 paartjes pinguïns, helaas zijn die vandaag niet thuis.

Hierna is het nog een behoorlijk eind naar Te Anau rijden en waait het ook lekker wat de camper niet zo leuk vindt. Onze camper vindt trouwens wel meer dingen niet zo leuk. Zo haat hij het om heuvels en bergen op te rijden. Hij doet dit wel maar onder luid protest. Hij vindt het ook niet leuk als we dingen opbergen in de zakken aan de muur. Hij laat deze soms gewoon los. Hij piept ook heel de dag al rijden we maar zachtjes…  We komen om een uur of zeven aan in Te Anau. We gaan eerst nog even snel boodschappen doen en rijden dan door naar de camping. Helaas regent het hier. De camping is echter mooi en schoon. Wel even wennen gisteren in een korte broek in de zon en nu met de kachel aan in de bus, maar we wisten dat we dit konden verwachten in dit gebied.

1. Bram:
    fijne Vakantie, we Vinden jullie blog erg leuk, grtjes Bram en hanneke
  2. Wil:
    12 december 2015
    Wat een verhaal weer, ik kijk er erg naar uit, naar jullie reisverhaal, maar jullie moeten liever voor de camper zijn. bv hem aaien, dat doen jullie toch ook bij Luna, wie weet helpt het ook bij de camper. Je moet hem koesteren.
    Geniet verder, en met Luna gaat het pwrfect. Ze is zo lieffffffff
    Dikke kus, en een poot van Luna.
  3. Marijke boer:
    12 december 2015
    Jullie nog een avontuurlijke en veilige. Vakantie en het reis verslag vind ik leuk en grappig groetjes Marijke en Jaap
  4. Reny:
    12 december 2015
    Hi wat een verschil he qua weer. Foto's zijn prachtig. Veel plezier xxx
  5. Gerard en Piet:
    12 december 2015
    Ja, zo is het warm en zo is het koud.
    Zo maak je elke dag iets leuks mee.
    Wat zien jullie veel mooie dingen !
    Have a nice time.
    Groetjes, G & P
  6. Lya en Elt:
    12 december 2015
    We hebben genoten van jullie belevenissen en de prachtige foto's.
    We krijgen er weer heimwee van.....!
    Heel veel plezier nog en veel liefs en dikke knuffel van ons beide!
  7. Josien:
    12 december 2015
    Hi, bedankt allemaal voor jullie gezellige berichtjes! En Wil: we zullen vandaag extra lief zijn voor de camper misschien helpt dat haha! En fijn om te horen dat Luna zo lief is, super :-) tot horens weer allemaal