Family time!

11 december 2015 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

We hebben heerlijk geslapen bij tante Vi. Na het ontbijt gaan we weer naar de slotenmaker. Binnen 10 minuten is het slot gemaakt. Ondertussen bellen we Jucy weer zodat de slotenmaker kan vertellen dat de sleutel versleten was en dat het niet onze schuld was dat hij was afgebroken. Jucy wil de factuur betalen maar vraagt of wij het willen voorschieten dan krijgen we het geld terug als we de camper inleveren. Het is maar 60 New Zealand dollar (ongeveer 40 euro) wat wij erg goedkoop vinden voor alles wat deze man voor ons heeft gedaan. Josien heeft ondertussen de lokale Carglass gebeld en die kwamen gelijk naar ons toe. Ze kijken naar de ruit en vragen of we mee willen rijden naar hun werkplaats. Eenmaal in de werkplaats is de ruit binnen 30 minuten gefixed. We zijn blij dat alle camper troubles achter de rug zijn, hopen we! De slotenmaker maakt nog een grapje door te zeggen: all things come in three…. We hope not this time!!

Daarna eten we lunch bij tante Vi en Monique en Ruben en Chanelle arriveren om ons mee te nemen voor wat sight seeiing in Dunedin. We gaan naar het beroemde, historische railway station, en daarna bezoeken (en beklimmen) we de steilste straat in de wereld: Baldwin Street. Daarna rijden we naar de yellow eyed pinguins, maar de tour is net vertrokken dus we hebben helaas niet genoeg tijd. We besluiten door te rijden naar het Albatros center. Daar drinken we iets en besparen we 45 dollar per persoon door zelf buiten een aantal Albatrossen te spotten en dus niet mee te gaan met de guided tour!

Eenmaal weer terug bij Tante Vi gaan we gezellig met de hele familie uit eten bij een restaurantje in Mosgiel, in de buurt. We hebben heerlijk gegeten en ontmoeten daar ook Donna en Michael. Die blakbij wonen. Het was ontzettend gezellig en het lijkt alsof we deze familie al jaren kennen! We nemen weer afscheid op de parkeerplaats. Daarna slapen we nog 1 nachtje bij Tante Vi en gaan we morgen weer vroeg op pad richting Te Anau.

And again some translation for the family:

After a very good night sleep we were off to get the camper fixed. Luckily everything is fixed quite fast. When we got back to the house of Aunt Vi we had a nice lunch. After that we go to Dunedin for some sightseeing. We visit the famous railway station and after that we climbed Baldwin street. After that we have a beautiful drive to the penguins, but unfortunately we miss the tour and we have to wait for to long for the next one. Instead of the penguins we visits the Albatrosses, which are also very nice to see. And we saved 45 dollars. We looked at the viewing point and saw some Albatrosses instead of going with the guided tour J.

At 6.30 we visit a local restaurant where we have a wonderful meal. We also met Donna and Michael there. We had a very nice time there! So thank you all so much for having us. It felt like we have known each other for years. Thanks all! We had a wonderful time.