The Queen is in town

14 december 2015 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

De rit naar Queenstown staat vandaag op het programma. Hemelsbreed maar een klein stukje, maar omdat er klein bergketentje tussen deze 2 plaatsen ligt moeten we eerst helemaal terug rijden naar Te anau en dan ongeveer weer hetzelfde stuk naar Queenstown. In het Fjordland national park gaan we nog naar een waterval en een stroomversnelling die we gisteren hadden overgeslagen. Deze liggen aan een onverharde weg wat best een uitdaging is voor onze camper, maar hij doorstaat het dapper.

We lunchen in Te Anau en rijden door naar Queenstown. We gaan gelijk door naar onze camping deze ligt tegen het centrum van Queenstown aan. We parkeren onze camper en gaan Queenstown in. Na alle rust en natuur is Queenstown ook weer even lekker. Lekker druk met veel winkeltjes en een relaxte sfeer. We winkelen wat en besluiten op aanraden van iemand bij een excursiebureautje een wereldberoemde Fergburger te gaan eten. Wij hebben er nog nooit van gehoord maar kennelijk hebben we wat gemist. Hiervoor moet je zelfs in de rij staan. Wij hoeven maar tien minuutjes te wachten tot we aan de buurt zijn, maar in het top hoogseizoen kun je hier soms wel een uurtje staan. De burger is erg lekker en de patat ook. Na het eten besluiten we met een kabelbaan naar een uitzichtpunt boven Queenstown te gaan. Het uitzicht is mooi. Bij het uitzichtpunt heb je ook een soort rodelbaan. Hier besluiten we vanaf te gaan. We scheuren lekker naar beneden. Na het rodelen zijn we misselijk. Bleh… iets te snel gerodeld na het eten. Hierna terug naar de camper om ons om te kleden om daarna vanavond nog lekker wat te gaan drinken in Queenstown. Naar de Icebar... Nope Josien heeft de afgelopen dagen al IJs genoeg gezien.

1. Lya en Elt:
    16 december 2015
    Hoi D J

Fijn dat jullie naar je zin hebben en genieten van het mooie New Zealand.

Mooie foto's hebben jullie gemaakt we genietn er van en krijgen heimwe

Groetjes Elt