It doesn't rain.... it pours

15 december 2015 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Ondanks dat we er laat in lagen staan we vroeg op. We moeten wel, om half tien hebben we een leuk relaxt boottochtje geboekt over de Shotover rivier. NOT! De boottocht die wij gaan doen is met een jet boot. Deze boot kan bizar hard varen in heel laag water. In dit geval over de Shotover rivier. Dit is een rivier met hoge rotsen aan de zijkant waar de bestuurder van de boot het erg leuk vindt om daar net langs te scheren op volle snelheid. Ook 360’s vindt ie leuk. Een rondje om je as in een boot is weer eens wat anders. Zo worden we wel wakker!

Na de boottocht rijden we naar Wanaka waar we  gezellig lunchen. Hierna volgt een behoorlijk lange autorit naar de Franz Josef gletsjer. Onderweg stoppen we nog bij een aantal uitkijkpunten en doen we nog wat korte wandelingetjes.

Hoe verder we naar de westkust rijden hoe meer last we krijgen van sandflies. Dit zijn kleine irritante vliegjes die ook nog kunnen bijten. Ze hebben echter wel een goede smaak, want met name Josien wordt aangevallen. Daniel heeft hier echter helemaal geen problemen mee

We slapen vannacht op een camping die de Rain Forest Retreat heet en regenen doet het hier. We hadden het idee om vanavond naar de hotpools te gaan, maar met dit weer is dat geen doen. Dan maar lekker in de camper chillen. Morgen staat er een Helicopter hike op het programma, maar dan moet het wel beter weer zijn. Het meisje bij de receptie geeft ons hoop. Ze zegt dat de voorspellingen voor morgen goed zijn en de ochtenden meestal beter zijn dan de avond. Laten we het hopen.

Oh ja en we hebben eindelijk weer eens sinds drie dagen Wifi! Dus daar zitten we dan gezellig, samen, met zijn tweeën in de regen in de camper. De wifi echter, bleek later, niet mee te werken met het online verlengen van je 1-urige toegang.. Dus helaas.. dit verhaaltje posten we later…