Op naar de zon!

17 december 2015 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Het heeft vannacht zo hard geregend dat we er een paar keer wakker van zijn geworden. We doen daarom deze ochtend wat rustiger aan. En ontbijten rustig met een gebakken eitje. Voor vandaag staat er niet zo veel op het programma behalve een aardige lange rit naar Abel Tasman.

We hebben vandaag 2 stops om wat te zien. De eerste is een zeehonden kolonie vlakbij Westport. Via een kleine wandeling kun je vanaf een hoger gelegen plateau naar de zeehonden kijken. Er zitten veel baby zeehondjes tussen erg leuk om te zien. Het zijn er ook erg veel.

De 2e stop is bij de langste hangbrug van Nieuw Zeeland hier moeten we wel overheen lopen. Hij is best freaky en je kijkt zo door de onderkant. Onderweg moet je elkaar passeren wat best spannend is op zo een smal bruggetje.

Daarna rijden we door naar de camping. Deze ligt wederom aan het strand. De zee is hier een stuk rustiger dan aan de westkust. Onderweg konden we geen hoogte krijgen wat voor weer het nou zou worden. Regen, zon, bewolking , regen, regen terwijl je de zon ziet. We snappen er hier soms helemaal niks van, maar het zonnetje schijnt hier in Kaiteriteri.

De namen van de plaatsjes die we hier soms in de GPS moeten invoeren zijn echt drama, maar binnen drie pogingen lukt het meestal wel….  We zijn redelijk vroeg op de camping en relaxen lekker door de was te doen.... haha. Tussendoor kunnen we lekker in het zonnetje zitten.